Vsako podjetje oziroma produkt ima svoje ime. Vsak, ki želi na trgu uspeti mora pravzaprav imeti svoje ime. Seveda pa se lahko zgodi, da se to ime pojavi kjerkoli drugje. Kaj storiti v tem primeru? Gotovo ste že slišali za blagovno znamko? Pravzaprav gre za pravico do intelektualne lastnine. Pri tem se zavaruje znak ali celotna kombinacija znakov kot varstvo pred krajo imena oziroma celotne kombinacije znakov. Blagovno znamko je mogoče grafično prikazati na vseh storitvah oziroma produktih podjetja. Seveda pa na koncu gre za varovanje ter večanje prepoznavnosti podjetja.
Katere vrste poznamo?
- korporativne
- storitvene
- blagovne
Odvisno je namreč od tega, kako tržno komuniciramo s strankami. Njeni bistveni elementi so vedno znova sestavljeni tako, da povedo neko zgodbo, da večajo prepoznavnost in po katerih se lahko enostavno prepozna kvaliteta. Vsako podjetje, ki registrira blagovno znamko ima visoke cilje ter seveda želi zaščititi lastnino. Gre namreč za bistvo vsakega poslovneža, ki ustanovi podjetje s tem namenom. Dandanes v svetu poznamo veliko različnih vrst blagovnih znamk. Velikokrat pa se ljudje oziroma poslovneži vprašajo, ali sploh registrirati?
Kaj lahko vsebuje?
Blagovne znamke oziroma angleško jih imenujemo trade mark vsebujejo navadno besede, črke, številke, tridimenzionalne elemente ter različne kombinacije barv. Pri registraciji je ključnega pomena, da smo natančni pri imenu, izrazu, simbolu, obliki ter kombinaciji teh barv. Pomembno je tudi, da se blagovne znamke med seboj razlikujejo. Potrebna je natančna zasnova in jasna vizija podjetja, da se lahko blagovna znamka registrira in kvalitetno uporablja tudi v prihodnosti.
Kakšna je vloga blagovne znamke?
Vsak podjetnik ima jasno vizijo kam popeljati svoje podjetje. Registracija blagovne znamke mu lahko na poti do uspeha še kako pomaga. Vloga in pomen registracije pa je iz različnih razlogov. Za potrošnika pomeni garancijsko funkcijo o kakovosti kupljenega blaga oziroma storitve, poleg vsega imajo blagovne znamke funkcijo izvora storitve in izdelka, brez težav se lahko reklamirajo in med seboj razlikujejo.
Pravice po registraciji?
Podjetnik oziroma lastnik blagovne znamke ima pravico do uporabe znaka in hkrati prepreči tretjim osebam, da brez soglasja razpolagajo s podobo. Hkrati ima podjetnik pravico, da zahteva umik znaka, ki je zavajajoče podoben njegovi znamki.
Za registracijo blagovne znamke obstajajo določeni postopki, ki jih je potrebno izpolniti v zameno za registracijo. Celoten postopek v Sloveniji se prične s prijavo na Uradu Republike Slovenije za intelektualno lastnino. Seveda je potrebno za to odšteti nekaj denarja, kar pa znaša na minimalni ravni 250 evrov.
Kaj potrebujete za registracijo?
- seznam storitev oziroma proizvodov
- prikaz v črno-beli tehniki
- zahtevo za registracijo
- potrdilo o plačili predpisane pristojbine
Registracija blagovne znamke velja 10 let od dneva, ko je bila vložena prijava. Seveda se lahko njena veljavnost po preteku podaljša. Ravno tako lahko blagovno znamko registrirate v tujini, vendar pa je za to malce daljši in zahtevnejši postopek. Najbolje je, da se pred samo registracijo pozanimate pri strokovnjakih, ki vam bodo znali svetovati na tem področju.
Kadarkoli imate idejo o razvoju lastne blagovne znamke in jo želite zaščititi, potem je registracija gotovo prava izbira. Tako boste lahko brez težav širili prepoznavnost in gledali v prihodnost. Svojo energijo pa usmerjali v doseganje zastavljenih ciljev.