Značilnosti dobre blagovne znamke

Namen blagovne znamke je v prvi vrsti ta, da omogoča ločevanje med sorodnimi izdelki in storitvami na trgu ter preprečuje zlorabe. Seveda pa so znamke tudi odlično promocijsko sredstvo, česar se zavedajo tudi podjetja. Pravna zaščita je torej le en vidik znamke, drugi pa je promocija. Katere so značilnosti dobre znamke v tem oziru?

Edinstvenost

V duhu razločevanja med izdelki v istem segmentu se pri uspešnih blagovnih znamkah kot ključna lastnost izkaže edinstvenost. Seveda že predpisi določajo, da morajo biti blagovne znamke edinstvene in se znamk, ki so preveč podobne že registriranim, sploh ne da registrirati, a edinstvenost sega še dlje – najbolj uspešne znamke tudi na konkurenčnem trgu med seboj niso podobne, temveč se včasih močno razlikujejo. Odličen primer sta blagovni znamki Coca-Cola in Pepsi, ki konkurirata na trgu brezalkoholnih pijač – obe znamki sta zelo uspešni, a se močno razlikujeta v praktično vseh pogledih. Že rdeča in modra barva predstavljata močan kontrast, napis in drugi simboli pa prav tako ne kažejo podobnosti. Univerzalne znamke torej ni, posnemanje pa se ne izplača.

Preprostost

Verjetno je dobro znano, da morajo biti simboli, ki se uporabljajo za promocijo izdelkov in storitev, kar se da razumljivi in preprosti. Pretirano komplicirane podobe ne koristijo namenu blagovne znamke, vsaj ne v promocijskem smislu. Morda zapletena podoba res pritegne pogled in omogoča razlikovanje v primerjavi s konkurenco, a dolgoročno se takšni simboli ne uspejo uveljaviti.

Identiteta

Blagovne znamke so bistveno povezane s podjetjem. Posebej tista podjetja, ki imajo več blagovnih znamk, morajo skrbeti za to, da vse ustrezajo identiteti podjetja. Gre za obojestransko korist, saj blagovne znamke sooblikujejo identiteto podjetja, ta pa nato pomaga znamkam na trgu. Neprepoznavna blagovna znamka, ki je ni mogoče povezati s podjetjem, zato izpušča potencial in pogosto ni uspešna na dolgi rok.