Dober podjetnik mora spodbujati uspeh svojih zaposlenih

Zaposleni morajo vedeti, kako njihovo delo prispeva k uspehu podjetja – to bo povišalo njihovo produktivnost in motivacijo za delo. Prav tako je pomembno tudi natančno postavljanje ciljev, saj na tak način podjetnik zagotovi sprotno poročanje svojim zaposlenim o njihovi uspešnosti in jih na tak način spodbudi k boljši učinkovitosti.

Vsak dober podjetnik mora spodbujati uspeh svojih zaposlenih.

Splošno je znano, da je spodbujanje uspeha zaposlenih pomembna naloga vsakega vodje, saj uspeh zaposlenih vpliva na uspešnost podjetja.

Do kakšne mere se lahko podjetnik vmešava v doseganje ciljev svojih zaposlenih?

Pomembno je, da podjetnik najde pravo mero, saj nedoseganje ciljev lahko slabo vpliva nanj kot na vodjo in na celotno podjetje. Linda Hill, profesorica na Harvard Business School pravi: „Naloga vodje je, da priskrbi delavcem spodbudo in oporo, hkrati pa dovolj svobode – odvisno od sposobnosti posameznega delavca. Kljub temu, da imate nadzor morate omogočiti delavcem proste roke, da sami dosežejo cilje.”

Cilji zaposlenih naj se povežejo s cilji podjetja

Da bodo cilji zaposlenih res dobili svoj pomen in težo morajo le ti biti povezani s cilji podjetja kot celoto. Zaposleni morajo razumeti kakšno vlogo igrajo v uspešnosti podjetja. Velikokrat se zgodi, da cilji niso doseženi in takrat mora podjetnik svojim zaposlenim prikazati večjo sliko – da zaposleni ne izgubijo motivacije za nadaljnje delo.

Dobro je, da zaposleni sledijo razvoju podjetja in da verjamejo v njegovo prihodnost.

Postavljanje ciljev: realni vendar hkrati izziv

Pri postavljanju ciljev mora biti podjetnik previden, saj bodo zaposleni zamerili previsoko postavljene cilje, istočasno pa mora paziti, da cilji ne bodo zastavljeni prenizko. V kolikor podjetnik postavi cilje, ki bodo izziv, vendar hkrati realni bo v podjetju vzpostavil odlično energijo za delo.

Potrudite se sestaviti dober načrt za uspeh zaposlenih, ki bo posledično prinesel tudi uspeh podjetja.

Podjetnik mora nadzorovati napredek in potek dela

Podjetnik mora zaposlenim jasno pokazati, da so pri doseganju ciljev ekipa. Nikakor ne sme čakati na končni rezultat – proces in napredek se preverja sproti.

Ko se stvari zalomijo…

Velikokrat se na poti doseganja ciljev stvari ponesrečijo, zalomijo ali skrenejo s prave poti. odjetnik mora z zaposlenimi ustvariti takšen odnos, da zaposlenim ne bo neprijetno priti na posvet, po pomoč ali po nasvet. Lahko se tudi zgodi, da je problem prevelik in takrat je potrebno spremeniti načrt doseganja cilja.

Spodbujanje osebnih ciljev zaposlenih

Dober vodja ne sme zanemariti osebnih želja zaposlenih. Na primer: V kolikor zaposleni vodji zaupa, da bi rad izobraževal (vendar to ni v okviru njegovega dosedanjega dela) se mora vodja potruditi izobraževanje vplesti v njegovo delo. Priskrbi mu lahko, da bo vodil izobraževalne tečaje za ostale zaposlene.

Kaj se zgodi, ko se zastavljeni cilji ne dosežejo?

Kljub vsem trudom se lahko zgodi, da zastavljeni cilji ne bodo doseženi. V takem primeru mora podjetnik poiskati napako – nikakor ne sme zgolj zamahniti z roko „Oh! Škoda!”. Odkrito napako je potrebno analizirati, se pogovoriti, kako bo odpravljena in nadaljevati z delom. V kolikor je vodja oz. podjetnik delno odgovoren za nastalo napako tega nikakor ne sme prikrivati, saj takšne stvari vodijo k slabi klimi v podjetju.

Kaj svetujemo podjetnikom:

  1. Povežite individualne cilje zaposlenih s širšimi cilji podjetja.
  2. Pokažite zaposlenim, da ste v doseganju ciljev ekipa.
  3. Pozanimajte se, kakšni so osebni cilji vaših zaposlenih in jih poizkušajte vpeljati v njihovo delo.

Kaj odsvetujemo podjetnikom:

  1. Nikar ne pustite, da si zaposleni sami postavljajo cilje.
  2. Ne pustite zaposlenim preveč svobode pri doseganju zastavljenih ciljev in redno preverjajte njihov napredek.
  3. Napak nikar ne ignorirajte – zaposleni se morajo iz napak naučiti kar največ.

Vir: mladipodjetnik.si

Leave a Reply