Kako do registracije blagovne znamke?

Registracija blagovne znamke je postopek, s katerim si podjetnik zagotovi določene pravice. Katere pravice omenjamo? Berite dalje.

Vaša dejavnost raste. Začeli ste kot samostojni podjetnik in sedaj so vaši prihodki tako visoki, da se odločili za družbo z omejeno odgovornostjo, d.o.o.. Ker je vaše podjetje iz dneva v dan uspešnejše in bolj prepoznavno, se bojite, da bi konkurenca uporabila enake trike in metode kot se jih poslužujete vi v vaši kampanji za oglaševanje oziroma za poslovanje.

Vaš logo, moto, vaš rek, produkt in vse kar spada zraven je enostavno preveč unikatno, da bi lahko dovolili tretjim osebam, da se okoristijo z vašim trudom. Zato ste se odločili, da boste registrirali vašo blagovno znamko.

Blagovna znamka je prepoznaven, unikaten znak ali oblika, lahko tudi rek, ki je povezan z izdelkom ali s storitvijo. Lastnik blagovne znamke je lahko posameznik, podjetje ali organizacija. Blagovna znamka kot znak ali logotip ali pa kot besedilo je nameščena na vidno mesto izdelka oziroma proizvoda. V kolikor pa govorimo o storitvah, potem je tu verjetno kakšen moto, ki je izrečen ali pa zapisan na vidnem mestu dogodka.

Le lastniku blagovne znamke omogoča, da trži, prodaja, oglašuje izdelek ali storitev, za katerega velja blagovna znamka. Na ta način se storitve in proizvodi ločijo od drugih proizvodov oziroma storitev. Angleška oznaka za blagovno znamko je “trademark” oziroma TM.

Kako do registracije blagovne znamke?

Registracijo blagovne znamke lahko opravite na uradu Republike Slovenije za intelektualno lastnino, UIL. Potrebovali boste ustrezne dokumente, ki jih boste predložili ob zahtevi za registracijo. Registracijo blagovne znamke lahko opravite tudi na drugih naslovih. Cene so pretežno enke. Za nekaj sto evrov lahko registrirate blagovno znamko za do 10 let na območju Slovenije. V kolikor bi radi, da je vaša znamka registrirana za Evropsko Unijo, potem morate to ustrezno navesti. Razlika v registraciji je v nekaj sto evrih. Da pa ne bomo govorili o pavšalnih zneskih, se je vedno pred samo registracijo pozanimati pri pravniku o postopkih, ki so za uspešno registracijo potrebni. Verjetno ne bi radi izgubljali dragocenega časa zgolj zaradi pomanjkljivosti v zahtevi za registracijo.