Različni podjetniki imajo različne potrebe, tako da jim pridejo v poštev različne rešitve. Ker pa takšne in drugačne rešitve običajno ciljajo na najbolj množičen segment ciljne publike, je ponudba na obrobju pogosto nekoliko manj pestra, kar bodo morda ugotovili tudi manj zahtevni podjetniki. Prav tem pa je prisluhnila Finančna uprava ob uvedbi davčnih blagajn v začetku leta 2016. Z novimi zahtevami je bilo nujno davčno potrjevanje računov pri gotovinskem plačevanju, s tem pa je prišlo do potrebe po nekaterih prilagoditvah in tudi do stroškov.
Mini blagajne
Mali podjetniki, ki ne izdajo veliko računov, bi imeli s prilagoditvami nepotrebno delo in stroške, ki ne bi bili upravičeni za tistih nekaj računov. Tako je Finančna uprava za te podjetnike pripravila tako imenovane mini blagajne, ki nudijo osnovno funkcionalnost davčnih blagajn. S tem podjetnik zadosti zahtevam novih predpisov, ne da bi pri tem trpel kakšne negativne posledice.
Mini blagajna je spletna aplikacija Finančne uprave, ki omogoča enostavno izdajanje in davčno potrjevanje gotovinskih računov podjetnikom, ki pri poslovanju nimajo veliko tovrstnih računov. Uporaba aplikacije je povsem brezplačna, je pa vseeno nekaj zahtev – za dostop je potreben računalnik z združljivim brskalnikom (lahko tudi tablica ali pametni telefon), poleg tega pa je treba imeti nameščeno tudi namensko digitalno potrdilo, ki ga je mogoče pridobiti s spletno vlogo preko portala eDavki. Tudi digitalno potrdilo je brezplačno.
Alternative
Podjetniki, ki se ne želijo ukvarjati s tovrstnimi prilagoditvami, lahko za izdajanje računov še vedno koristijo vezano knjigo računov. Ta se lahko uporablja v poslovnih prostorih, kjer se računov ne izdaja elektronsko. Tudi v tem primeru pa lahko pomaga mini blagajna, saj ta namreč omogoča tudi VKR poročanje.
Tudi mali podjetniki torej imajo izbiro pri davčnem potrjevanju računov. Mini blagajne so v mnogih primerih odlična rešitev, niso pa ustrezne za vsakogar!