obračun prispevkov

Kako izvesti obračun prispevkov?

Če ste podjetnik, potem si morate sami plačevati mesečne prispevke za socialno varnost. Le-te razvrščamo v več kategorij. Nekaj so prispevki za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. Na podlagi njih se vam šteje delovna doba in prispevate v pokojninsko blagajno. Drugo je prispevek za zdravstveno zavarovanje. Sem je vključeno obvezno zdravstveno zavarovanje. Potem je tukaj prispevek za starševsko varstvo ter prispevek za zaposlovanje. Pomembno je, da redno izvedete obračun prispevkov in na mesečni ravni plačate predvidene zneske.

Kako poteka plačevanje prispevkov?

Preden se lotite tega, morate urediti nekaj stvari, kar vam bo vzelo nekaj časa. Vendar pa ko se boste enkrat navadili, bo vse skupaj precej enostavno in vam ne bo vzelo veliko časa. Prispevke za pretekli mesec morate poravnati najkasneje do 20. v mesecu. Podjetniki morate plačevati tudi akontacijo dohodnine, ki pa jo je treba poravnati nekoliko prej; do 10. v mesecu.

Torej, da bi izvedli obračun prispevkov vsak mesec, si morate najprej zagotoviti digitalno potrdilo. Dobite ga na pristojni upravni enoti brezplačno. Potem se morate registrirati na portal eDavki. Tam morate izpolniti obrazec o prispevkih. Če je še pred nekaj leti veljalo, da je bilo ta obrazec treba izpolniti vsak mesec posebej, pa zdaj to delo ni več potrebno. Obrazec se namreč v eDavkih kreira avtomatsko. Edina naloga, ki jo imate je, da preverite, če je obrazec pravilno izpolnjen. Če kaj manjka ali kaj ni v redu, popravite. Aktualne zneske mesečnih prispevkov preverite prek FURS-a, ki vsak mesec izda razpredelnico z aktualnimi zneski.

Tako preverite, če se zneski ujemajo s tistimi, ki so pripravljeni v vaši vlogi na eDavkih. Pri tem je treba vedeti, da v primeru, če ste podjetje odprli prvič, vam v prvih dveh letih pripadajo določene olajšave. Tako boste na področju prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje v prvem letu plačevali 50 % znesek, v drugem pa 70 % znesek od skupaj predvidenega.